vrijdag 4 mei 2007 - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van bennieenannelies - WaarBenJij.nu vrijdag 4 mei 2007 - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van bennieenannelies - WaarBenJij.nu

vrijdag 4 mei 2007

Door: bennie en annelies

04 Mei 2007 | Nederland, Hardenberg

Hallo mensen,
hier nog een mailtje van ons.
We zijn naar de kathedraal geweest voor de mis en voor ons defintieve einde van de reis.
De kathedraal zat tjokvol en dat schijnt elke dag zo te zijn om 12 uur. Dan is er een spaciale mis voor pelgrims. Nu gaat dat allemaal in spaans, maar een aantal woorden konden we er toch wel uithalen. Later werd er in het frans en duits ook nog dingen gezegd en een spaanse man, die met een hele groep liep, droeg nog een gedicht voor. Ook in spaans dus...
Een non was voorzanger bij al die gezongen teksten, Hermien zal wel begrijpen wat ik bedoel.
En dat klonk zo mooi in die grote kerk, waar maar één stem zong...en verder was het heel stil in de kerk.
Daarna als laatste gingen ze een zegen uitspreken en kwam dat grote wierookvat...
Het werd door 5 of 6 mensen aan touwen door de kerk geslingerd, echt van het ene palfond tot het andere. En die kathedralen zijn hoog!!!!
Men had ons gezegd in de zijvleugel te gaan zitten want dan zag je het hele gebeuren goed en kon je het wierookvat volgen.
We zaten naast een ouder echtpaar, duitsers, die ons de hemd van't gat vroegen over het pelgrim zijn. Zij waren met de bus en gingen alle plaatsen en kerken langs in 1 week.
Toen we uit de kathedraal kwamen, werd het tijd voor het echte afscheid van Peter en Trine, de anderen waren al onderweg naar Finnestera.
Het was hard en we hebben het maar heel snel gedaan, zijn snel weggelopen en niet weer omgekeken, bij ons beiden liepen de tranen...dat deed wel heel wat met ons, afcheid nemen van mensen waar je iets heel speciaals mee hebt gedeeld.
Maar als jullie dit lezen, zijn we weer thuis. Maar we vragen jullie niets tegen mijn moeder te zeggen, want zij is morgen jarig en willen haar verrassen , door er dan toch bij te zijn...
We kwamen woensdag op donderdag weer thuis. Zijn maar gevlogen, met de trein of bus waren we 36 uur onderweg en met het vliegtuig en naar huis rijden, was een uur of 10. En na in 35 verschillende bedden te hebben geslapen, woog dat het zwaarst, om snel in ons eigen bed te kunnen liggen en onze eigen douche, enz..
We gaan lekker aankeutelen in huis, en hebben de foto's allemaal al weer bekeken.We maken nog een foto album met verhalen enz. erbij in,en op de website zullen we bij de verschillende mailtjes nog foto's toevoegen.
Wie zin heeft, kom maar langs, na zaterdag, want dan is mijn moeder jarig...
Liefs en tot snel ziens !!!!
Bennie en Annelies

• 04 Mei 2007 - 13:10

Joke Janssen:

Hallo Bennie & Annelies,

Fijn dat jullie weer terug zijn!
    Respect voor jullie allebei, voor mij zijn jullie kanjers!!!!!
    Veel liefs.

• 04 Mei 2007 - 17:15

Wim Schott:

Nou, ik sluit me helemaal bij Joke aan.
    Een formidabele prestatie en dat is het.
    Tot kijk,

Wim

• 04 Mei 2007 - 18:47

Zwaantje En Riekus:

hallo bennie en annelies leuk om je moeder zo te verrassen we komen volgende week een keertje aanwaaien slaap eerst maar lekker uit feliciteer je moeder even van ons gr hoogenweg

• 04 Mei 2007 - 19:34

Hermien:

Hoi Bennie en Annelies
    Welkom in Hardenberg, gefeliciteerd hoor met jullie prestatie.
    We slapen nog 3 nachtjes thuis en dan gaan we naar Benidorm, naar ik hoor wordt het weer daar wat beter, we gaan ervoor hoor, ik weet wel dat we lang niet zo veel gaan lopen als jullie, we nemen de trein wel daar.

Adios y recuerdas
    Hermien

• 05 Mei 2007 - 16:04

Tiny Westerbaan:

Ik wens jullie een welkom thuis toe en gefeliciteerd met jullie moeder haar verjaardag.Dit was een hele onderneming wat jullie hebben gedaan,maar ik denk dat het jullie goed heeft gedaan.
    tot ziens he?

• 06 Augustus 2008 - 20:45

Frans Hofstede:

Hallo Annelies,

Mijn vrouw (Annemarie Reiding) heeft het wel eens over vroeger en dan noemt ze ook een Annelies
    Westerbaan. Heeft u vroeger in Leeuwarden gewoond?