16 april 2007 - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van bennieenannelies - WaarBenJij.nu 16 april 2007 - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van bennieenannelies - WaarBenJij.nu

16 april 2007

Door: bennie en annelies

17 April 2007 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Hallo lieve mensen,
we zijn onderweg naar Leon, nog 1 dag en dan zijn we daar. We zijn nu ruim over de helft van de hele camino!
Het weer was de afgelopen dagen prachtig ( ik mag niet klagen, maar het was mij eigenlijk een beetje te warm).
We hebben sinds 3 dagen op de meseta gelopen. Dat is een hoogvlakte, op 800 mtr hoog en waar niets dan landbouw is. Het lijkt de polder wel, zo vlak en geen huis te bekennen. Zondag liepen we een pad van 17 km lang over een stenig pad, geen alternatief en geen cafeetje, met terras! Dus dat was afzien. Maar daarna kwamen er nog 2 van zulke dagen. De weg was wel beter, want het pad liep langs de verharde weg, waar bijna geen verkeer komt, dus konden we toch nog doorlopen. En nu zijn we er gelukkig overheen.
3 dagen geleden, op zaterdagmiddag, hielden we rustpauze bij een alberge met bar. Toen vroegen ons een paar oude mensen, die met de auto de camino reden, waar ze de meseta konden vinden. Wisten wij veel toen, maar nu vergeten we het nooit meer wat de meseta is!
De natuur komt helemaal tot leven hier, er gaat vanalles bloeien en we zagen onderweg dat de boeren hier enorme sproeiinstallaties gebruiken, die volgens Bennie wel 2 voetbalvelden ineens konden sproeien.
We liggen nog mooi op schema, en hopen nog tijd te hebben, om nog naar Finesterra te gaan.
We zijn een aantal mensen al uit het oog verloren, maar de australier die we de 2e etappe boven in de sneeuw tegenkwamen, met z´n shorts aan , zagen we gisteren weer, en hij zei, dat het wel een enorm verschil was met de eerste keer. Nu is het warm en hij is weer helemaal beter. Was al van plan om het op te geven, nam nog wat extra rust, en daar ging ie weer.
Nou, luitjes tot de volgende keer, en Hans en Henk bedankt voor de voetbaluitslagen!
groetjes van Bennie en Annelies

• 17 April 2007 - 17:39

Annique:

Wat een geweldige belevenis moet dat zijn, en wat vind ik het knap van jullie! Ook is het erg leuk dat we via het internet mee kunnen genieten. Tante Jolanda&ome Henk en oma worden ook via geprinte velletjes op de hoogte gehouden van jullie avonturen.
    Groetjes, Annique

• 17 April 2007 - 18:43

Heleen:

Fijn dat het beter gaat nu!
    Ik wens jullie veel plezier met het vervolg van jullie tocht maar dat zal vast lukken. Leuk om op deze manier jullie reis te volgen.

• 17 April 2007 - 19:02

Hermien:

Hoi Pelegrinos

Wat mooi dat jullie nu weer lekker verder kunnen.
    En al op de helft !! , gaat dan toch weer snel he, zo
    Kijk weer uit naar jullie volgend verslag.

Groetjes
    Hermien

• 17 April 2007 - 20:29

Wim Schott:

Hardstikke mooi dat het weer goed gaat met het lopen. Ook hier komt alles uit de knoppen en we hebben net een eerste hittegolfje van 28° achter de rug. Nu weer nachtvorst! En wat is een meseta nu?

Groeten, Wim

• 18 April 2007 - 10:55

Martin:

Ha die wandelaars. Wat is, zoals Dhr Wim ook vraagt,nou eigenlijk een meseta? Toch geen massagesalon he?? Dat lezen we wel in het volgende verslag van de deurstappers uut boalder.Het weer is op dit moment heerlijk, afgelopen weekend was het ineens behoorlijk warm. Zo warm zelfs dat ze da marathon van Rotterdam voor de recreanten hebben stilgelegd. A.s. zondag ga ik na de marathon van Enschede. Hopenlijk is het voor de lopers dan niet zo warm. Dat zo zonde zijn van al die traininguren die de atleten er hebben ingestoken.

Auf wiener schnitzel,

Martin.Uw NGS sportmasseur. Ha,Ha,Ha.
    Doeiii.

• 18 April 2007 - 16:55

Mia:

Hoi annelies en bennie
    Heel erg leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Het is wel een hele onderneming als je het zo leest maar heel dapper dat jullie de uitdaging aangegaan ziin. Ik wens jullie nog een herle goede wandeling en vooral gwnieten van alles.
    Groetjes Mia.

• 18 April 2007 - 21:00

Hans En Hilly:

Hallo stappers uit Hardenberg,fijn om te lezen dat het weer zo goed gaat,en dat jullie al over de helft zijn.Hier nog twee dagen werken en dan een kampioensfeestje van HHC.Bennie ik zal je op de hoogte houden tijdens de wedstrijd zaterdag tegen ACV.Daarna gaan we eerst een weekje op vacantie.Liefs en groetjes Hans en Hilly

• 18 April 2007 - 21:54

Greteke:

Hallo Annelies en Bennie,

Dank voor jullie mooie kaart die we kregen op het BPL. Geertje J, Kopieerde hem en maakte er een vergroting van. Nu kan ik jullie route nog beter volgen en komen de plaatsnamen wat herkenbaarder voor.
    Jullie zijn enorme doorzetters hoor! Blijft het goed gaan met je been Annelies? Het is te hopen.
    Veel succes bij jullie verdere pelgrimsreis.

Groeten, Greteke