Het laatste mailtje op onze website. - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van bennieenannelies - WaarBenJij.nu Het laatste mailtje op onze website. - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van bennieenannelies - WaarBenJij.nu

Het laatste mailtje op onze website.

Door: bennie en annelies

25 Juni 2007 | Nederland, Hardenberg

Hallo lieve mensen,
het is nu ruim 6 weken geleden, dat we terugkwamen uit Spanje.
De overgang was groot, en er zijn een aantal dingen, die veranderd zijn.
Zo waardeer ik de stilte, terwijl ik eerst vaak de radio aan had.
We zitten veel buiten, onder ons afdak, op het terras, ook als het regent....
heerlijk!
We doen alles nu een stapje langzamer, omdat we niet weer in hetzelfde tempo verder willen leven en ons realiseren, toch de 50 jaar gepasseerd te zijn.
En het ook terecht is, dat je je niet meerhoeft meten met mensen, die 25 jaar jonger zijn bij voorbeeld.
Er is acceptatie gekomen....
Ons hoofd is lekker opgeruimd, en ons huis is ook lekker ontdaan van alles, wat we jaren en jaren hadden staan, voor 'als we het nog eens nodig zijn'.
Het voelt goed, een nieuwe fase in ons leven, die op deze manier letterlijk vorm krijgt!
De meeste ballast is overboord en als we de behoefte voelen, de camino nog een keer te lopen, zullen we met veel plezier weer gaan!
We kunnen niet beschrijven, wat het met je doet, en dat is ook niet te voorspellen, dat is een feit!We hebben een avontuur beleeft, wat niemand ons meer af neemt!
Van medepelgrims hebben we ondertussen mailtjes gehad, en ieder heeft het over de verandering, die het teweeg heeft gebracht in onze harten, het vredige gevoel, de eenvoud van het leven, de essentie ervan, en de behoefte ernaar terug te keren, omdat dat gevoel er echt toe doet!
Het bewijs te hebben gevoeld, om los te laten in de breedste zin van het woord!
We sluiten nu deze reis af met dit mailtje, en hebben alles vastgelegd in een fotoboek en dit boek van onze website.

liefs van Bennie en Annelies!!!

• 26 Juni 2007 - 10:02

Hendrina:

Ik denk dat je een gezegend mens bent wanneer je de eenvoud van het leven kunt waarderen en wanneer er rust is gekomen in je hart!Ik geloof dat dat iets is om je Schepper voor te danken.Ik wil jullie hier in iedergeval van harte mee feliciteren!!!Geniet van het leven en vooral, volg je hart!
    liefs hendrina

• 26 Juni 2007 - 12:52

Mirjam:

wat kun je nog meer wensen

• 26 Juni 2007 - 13:51

Joke Janssen:

Lieve Bennie en Annelies,

Het is jullie gegund!

• 26 Juni 2007 - 14:28

Wim Schott:

Leuk dat laatste mailtje en het was een genoegen nog eens op het gemakkie door de 199 foto's te "wandelen". Het "loslaatgevoel" komt me bekend voor: als begeleider drie maal mee geweest naar Lourdes. Alleen ben ík daarna nooit aan daadwerkelijk opruimen toegekomen. Gefeliciteerd! En .... een avond genieten "onder-het-afdak-met-regen" is écht genieten. En zo dichtbij, nietwaar!

Groetjes,

Wim

• 26 Juni 2007 - 17:09

Willem En Mia:

Prachtig dat jullie deze voettocht zoveel goeds heeft gebracht. Eigen lijk zou iedereen dit een keer in zijn leven moeten doen. Probeer het tempo vast te houden en blijf vooral het goede gevoel vast houden. Bedankt voor jullie mailtjes we hebben van jullie reis genoten
    Tot ziens

• 27 September 2007 - 21:39

Renée Ledegang:

Hoi Annelies, toevallig je bericht gezien terwijl ik op deze site bezig was. Inmiddels hebben wij de tocht agfgesloten en zijn 6-9-2007 thuis gekomen. We moeten zeker binnenkort cotact met elkaar hebben. Veel herkenning in jullie verhaal Groetjes Renée.