maandag 23 april 2007 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van bennieenannelies - WaarBenJij.nu maandag 23 april 2007 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van bennieenannelies - WaarBenJij.nu

maandag 23 april 2007

Door: bennie en annelies

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2007 | Spanje, Madrid

Hallo liebe leute,
hier weer een mailtje uit Spanje.
We spreken nu veel duits met mede pelgrims, die uiteraard uit Duitsland of Oostenrijk komen.
En een vrouw uit Canada, die ook graag duits spreekt.
We zijn weer een berg over geklommen...
Die was 1500 mtr hoog en we hebben de zonsopgang daar beleefd... maar niet alleen, er waren er wel 10 die hetzelfde idee hadden.
Het was bij het Cruz de Ferro, een grote paal in een grote bult van stenen en andere dingen, die daar door pelgrims zijn achtergelaten.
Hier hebben wij ook onze bijdrage geleverd: onze steentjes, die we van thuis hadden meegenomen,hebben daar de berg stenen versterkt!
nu heb ik nog 1 steentje over, die heb ik vanaf het begin van de camino bij me.
En die gaat de oceaan in, als we in Finnestera zijn...
De bergetappe was erg mooi, er bloeide veel en de paden waren prachtig, behalve de afdaling, die was zo zwaar, dat we een stuk langs de gewone weg zijn gelopen( ook de haarspeldbochten door). Daar hadden we prachtige vergezichten en zijn vaak even stilltjes gaan staan genieten van zoveel moois.
We zijn ook een vrouw uit Amerika tegengekomen, en heeft met ons gegeten. Zij is onderweg van Santiago naar Burgos om daar de ezel weer naar toe te brengen, die ze huurde toen ze naar Santiago toe ging.
Gek joh, zei ze, ik hoef die ezel niet eens te leiden in een stad, hij leidt me feilloos door de steden en loopt naar de kathedralen, alsof ie de camino al jaren loopt.
Maar ze wil een ander tehuis voor hem zoeken, zodat hij dat niet meer hoeft.
Ze was al 7 weken onderweg en schoot niet snel op. Ja, veel bekijks he, en iedereen wil een foto...
Verder lopen we min of meer tegelijk op met Steffi uit Duitsland, Sauerland, die maar 3 weken heeft en een gedeelte loopt. Ze moet examen doen , volgt een cursus osteopatie, en is fysiotherapeut.
Zij heeft 15 jjar geleden de camino al eens gelopen.
Er zijn veel mensen, die dit al voor de zoveelste keer doen, daar heb ik bewondering voor. Wij vinden 1 keer al een heel avontuur. Maar ik zou het ook zo weer doen, het is geweldig en het zal elke keer weer anders zijn!
(Dus Addy, misschien toch nog een keer weer?????)
Er bloeit hier veel, je kunt merken, dat je hier veel lager zit. Een greep: rozen, blauwe regen, seringen, allerlei fruitbomen.
Vandaag een traktor gezien, die aan het ploegen was. In Nederland vliegen er vaak vogels achteraan, om wat eten te bietsen. Maar hier liepen 4 ooievaars achter de tractor aan, ze vlogen niet maar liepen op hun rode poten parmantig achter elkaar aan...
We worden al lekker ¨pelgrimbruin; linkerkant bruiner en vooral de kuiten ook van knie tot enkelhoogte...hahaha!
Nou, ik stop weer, groetjes van de spangetjes uit Spanje

  • 23 April 2007 - 17:07

    Henny Ribberink:


    Hallo Annelies en Bennie
    Fijn dat het zo goed met jullie gaat,Ik geniet erg van jullie reis verslag.
    Succes en groetjes uit Hardenberg.

  • 23 April 2007 - 19:03

    Willem En Mia:

    Hoi Annelies en Bennie
    Schitterend om jullie reisverslag te lezen . Wat een Belevenis voor jullie en wij genieten op afstand mee. We wensen jullie nog heel veel wandelplezier.

  • 24 April 2007 - 19:32

    Albert En Annie:

    Fijn dat jullie al zo'n groot stuk van de route hebben afgelegd. Er wordt niet gemopperd over het weer, dus dat zal wel snor zitten.
    Met ons gaat het aardig. Hebben last van een flinke verkoudheid en kunnen het eten niet binnen houden, diarree. De wasmachine en de droger zijn er goed voor.
    Voor de rest van jullie tocht veel Geluk en Plezier.
    Doei!!!

  • 24 April 2007 - 20:39

    Van Braak:

    Hallo Bennie en Annelies,

    Vanuit Hardenberg wensen wij jullie wederom heel veel succes met de verdere tocht. Leuk om telkens jullie berichtjes te lezen en natuurlijk dat het jullie goed gaat. Geniet ervan! Een geweldige ervaring voor jullie!

    Liefs,

    Henk en Gerrie

  • 25 April 2007 - 13:50

    Fija Haveman:

    Hallo Bennie en Annelies,
    Jullie zullen wel denken deze dame kennen we niet en dat klopt. Ik heb Annelies haar naam doorgekregen van een collega en via de opname dienst in hardenberg ben ik achter jullie site gekomen. Mijn vraag is eigenlijk voor Annelies over de schilder cursus voor groepen, ik wil dit graag doen met mijn team van de afdeling in een verpleeghuis. Ik heb begrepen dat jij pas eind mei weer terug bent in Nederland. Maar ik heb ook doorgekregen dat jij dit ook wel met Zwaantje Coevorden samen doet maar jou collega wist alleen maar haar naam. Weet jij mij te vertellen of Zwaantje dit ook in haar eentje wil en kan en heb je dan een telefoonnummer van haar of een adres?
    Want juni is een beetje laat voor de activiteit in verband met de vakanties.

    Ik hoop dat je mij een reactie wil en kan geven.
    verder heel veel wandel plezier met z'n twee, wat een onderneming.

    groeten Fija Haveman
    mail; F.Haveman@MeulenbeltZorg.nl

  • 25 April 2007 - 14:53

    Zwaantje En Riekus:

    hallo lieve mensen blij te zien dat het jullie zo goed gaat hier is het ook warm vandaag 27 graden jullie beginnen al behoorlijk over de grens te praten pas maar op dat je het ned niet vergeet gr r+z

  • 25 April 2007 - 20:25

    Lienke:

    Hee hallo hier even een berichtje uit het warme Overijssel. Annelies je hebt vanmorgen de lekkere taart van Gerda gemist, die trakteerde omdat het haar laatste werkdag was... snik snik.

    Fijn dat jullie het zo goed doen; en blijkbaar geen last meer van de benen? Hier thuis zit Niek sinds een paar dagen in een rolstoel met een been gestrekt, vanwege een gescheurde pees; dus wat je ook doet, houd de pezen heel want lopen is er dan niet meer bij!
    Groeten van Henri en Lienke

  • 26 April 2007 - 19:51

    Greteke:

    Hallo Annelies en Bennie,
    Gelukkig dat het jullie nog niet verveelt om zo'n lange periode (24 uur per dag) bijelkaar te zijn.

    Mooi te horen dat jullie veel genieten ieder op zijn/haar manier.
    Volgens mij moet je echt een paar jaar wachten voor je weer zo'n pelgrimsreis gaat maken. Je krijgt nu al zoveel indrukken te verwerken, daar is wel even tijd voor nodig.

    Jullie maken behoorlijk klimtochten, maar wat wordt je dan enorm beloond he met prachtige vergezichten.
    Fijn dat jullie geen lichamelijke klachten (meer)hebben en dat jullie nog steeds vrolijk doorstappen. Ik heb wel bewondering voor jullie hoor!

    Even vertellen Annelies dat ik afgelopen dinsdag de 24e april oma ben geworden van een kleindochter NOA! Een prachtig meisje natuurlijk!! Alles goed en gezond.
    Je begrijpt dat we trotse en dankbare grootouders zijn.

    Jullie samen nog heel veel wandelplezier op jullie prachtige Pelgrimsreis.

    Groeten,

    Greteke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 November 2007

een half jaar later...

25 Juni 2007

Het laatste mailtje op onze website.

08 Mei 2007

8 mei 2007

06 Mei 2007

6 mei 2007

04 Mei 2007

vrijdag 4 mei 2007

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 29998

Voorgaande reizen:

26 Maart 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: