29 maart 2007 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van bennieenannelies - WaarBenJij.nu 29 maart 2007 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van bennieenannelies - WaarBenJij.nu

29 maart 2007

Door: bennie en annelies

29 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,
de eerste mogelijkheid om te internetten.
De start in St.Jean-Pied-de-Port was niet zoe lekker: het was grijs en er lag wat hogerop nogal sneeuw, we hebben een paar uur door de sneeuw gebaggerd...
Annelies is maar 1 keer gevallen. Overnacht in een casa rural en we hadden een kamer in een oude boerderij, het leek wel een bruidssuite! Lekker om ons voor te bereiden op slapen in een slaapzaal van een refugio. Gisteren verder geploeterd door de sneeuw, er lag wel 35 cm en soms nog hoger.
Maar de avond maakte alles weer goed, er waren mensen uit Canada, Australie, Italie, Denemarken, Duitsland en er kwamen nog 3 Nederlanders aan, die de echte refugio in Roncevalles gingen openen vanaf 1 april. Maar eerst moesten ze daar de boel nog schoongemaakt. Wij sliepen in een slaapzaal van de abij daar en genoten ons eerste pelgrimsmaal met een paar andere pelgrims.
Vandaag verder op weg naar Pamplona, maar lopen vandaag 26 km.
Het is erg glibberig, het lijkt wel klei, we zien er niet uit, maar de zon schijnt en we komen steeds weer andere pelgrims tegen van allerlei nationaliteiten.
Dat was het voor nu, allemaal de groeten en helaas kan ik geen foto´s erbij plaatsen (dit is een computer in een refugio, waar we toevallig langskwamen, dus ze zijn dun gezaaid)
liefs en groetjes van Bennie en Annelies

• 29 Maart 2007 - 17:01

Inge:

Hé wandelaars,

Gaaf dat jullie zoveel mensen tegenkomen die ook de pelgrimstocht lopen! Ik hoop dat de zon meer zal gaan schijnen en dat het lopen wat makkelijker maakt.

Liefs Niek en Inge

• 29 Maart 2007 - 19:57

Hermien:

Hoi Bennie en Annelies.
    Wat jammer dat er zo veel sneeuw ligt, daar wordt het lopen niet echt makkelijker van.
    Hopelijk hebben jullie het slechte weer nu gehad en kunnen jullie nu lekker in de zon lopen.
    Dan wordt het lopen ook een stuk makkelijker.
    Wat leuk dat jullie mensen van verschillende nationaliteiten tegenkomen,
    lijkt me 's avonds echt een gezellige boel daar met elkaar.
    Geniet er van en ik hoop gauw weer wat van jullie te horen.

Liefs Hermien

• 29 Maart 2007 - 22:43

Jan-Bart:

Blij te horen dat alles goed gaat. Geniet ervan met jullie beide! Ik zei toch dat het moeilijk zou worden met het internet. :-) Leuk dat jullie dit gemaakt hebben. Lekker een reisverslag. Groeten vanuit een zonnig maar winderig Ierland

• 30 Maart 2007 - 16:58

Martin Spang:

Hoe gaat het bij jullie met het geploeter in de sneeuw. Is alles al weg gedooid. Het weer hier is prachtig. Ik heb de hele dag in de tuin gewerkt. Het zal de hele wandel vakantie wel bergie op en bergie af gaan. Zo langs de voet van de piereneen. Het weer hier op de weerkaart voor jullie daar ziet er goed uit dus de sneuuw zullen jullie daar snel achter je laten. Veel plezier en pas goed op jullie zelf.

Groeten van de Spang clan uut Vroomshoop.

• 30 Maart 2007 - 18:37

Gré Veldhuis:

Zo te zien zijn jullie al een heel eind op weg voor onze begrippen. Hoe was de treinreis? En hoe is de temperatuur daar overdag en 's nachts? Hebben jullie het idee dat je nog in de winter bent daar of slaat het daar ook zo om met de wind in een andere richting? Hier komt het voorjaar er in volle teugen aan met onweer en regen, zodat het al aardig begint te kleuren. Welke taal spreken jullie zo met al die mensen? We zullen de atlas er eens op naslaan en een route van jullie aangeven.
    Voor nu hartelijke groeten van Jan en Gré Veldhuis

• 30 Maart 2007 - 19:07

Ella :

Ha Annelies en Bennie,
    Wat leuk dat jullie nu onderweg zijn! Gezellig al die pelgrims die jullie tegenkomen! En die kamer in die oude boerderij lijkt me ook niet verkeerd!
    Daar heb je vast wel foto's van genomen en onderweg uiteraard ook!
    Sneeuw is inderdaad moeilijk maar ook erg mooi ( vind ik altijd wel ...)Doe rustig en voorzichtig: vallen is ok annelies maar ook weer opstaan! Zonder breuken svp! Liefs ella en tot het volgende verhaal!

• 01 April 2007 - 22:37

Tiny Westerbaan:

ik vind dit wat jullie nu doen toch echt iets speciaals,en wens jullie dan ook alle geluk van de wereld. Geniet va alles wat jullie zien en sla het op in gedachten, zodat jullie straks heel veel kunnen vertellen over alle belevenissen van jullie ondernemings tocht.
    heel veel liefs en kracht toegewenst van mij;
    Tiny Westerbaan