7 april 2007 - Reisverslag uit Grañón, Spanje van bennieenannelies - WaarBenJij.nu 7 april 2007 - Reisverslag uit Grañón, Spanje van bennieenannelies - WaarBenJij.nu

7 april 2007

Door: bennie en annelies

07 April 2007 | Spanje, Grañón

Hallo lieve menssen,

weer een berichtje uit Spanje.
Hoe gaat het met ons, nou wel goed , alleen ik (Annelies) heb last van mijn linker scheenbeen, maar dat komt ws. door overbelasting.Ben niet gewend om op hakken te lopen, en die houding heb je vaak met het afdalen. Dan is het snel overbelast. Ik heb daar nu zalf en pijnstillers voor, en gaat alweer wat beter.
Gisteren waren we in Santa Domingo, een heel mooie oude stad en het was goede vrijdag. We zijn in de kathedraal geweest en daar is een echt kippenhok met een haan en een kip; ja echte!!
Het is van een legande.Er was vroeger een duitse familie, die op pelgrimsreis was. Vader,moeder een zoon en een dochter.
Ze sliepen in een herberg in anta Domingo en de dochter van de waard zag wel wat in de zoon.
Maar helaas zag hij het meiske niet staan. Zij werd daar zo boo over, dat ze zilveren bekers in zijn bagage stopte en de volgende morgen, toen de familie wilde vertrekken, beschuldigde de dochter van de waard de jongen van diefstal. Ze vonden de bekers en de jongen werd opgehangen..
De ouders trokken verder naar Santiago en op de terugweg, 2 weken later kwamen ze weer in de stad. Daar zagen zij hun zoon nog hangen, maar hij leefde nog! Ze gingen naar de rechter en vertelden dat hun zoon nog leefde. De rechter was net aan de maaltijd, een gebraden kip en haan. De rechter geloofde het echtpaar niet, en riep uit: als deze kip en haan wegvliegen, dan geloof ik jullie. En ze vlogen ineens van zijn bord af. Sindsdien hebben ze daar dus een kippenhok, waarin elke 2 weken een "vers"kip en haan worden losgelaten.Dat was de legende van de kip en de haan .
De kerk was erg indrukwekkend, en even later kwamen we midden in een processie terecht. Op de foto's zie je wel, dat het een beetje luguber lijkt.Ook nog nooit meegemaakt.
Vannnacht geslapen in een klein dorpje,op de droogzolder van een oude kerk, waar Italianen en refugio runnen. Het was een hele belevenis: samen voor 50 man voor eten zorgen en samen eten. Ook was er nog een mis in de kerk, en ´s nachts moesten er nog mensen in de kerk slapen, omdat er zoveel mensen wilden overnachten daar. We zagen weer mensen terug, die we al eerder hadden ontmoet, sommigen liepen op badslippers(.) omdat ze zoveel blaren hadden.
Maar het weer is tot nu toe lekker loopweer, niet te veel zon en en niet te warm. Vanmorgen is het wat mistig, zodat je niet te veel van de omgeving kunt zien. We zijn het wijnbouwgebied voorbij en lopen nu door glooiende groene heuvels. Ongelofelijk hoeveel stenen hier liggen...
Zo we hebben de cafe con laita weer op en gaan weer verder. Adios en tot de volgende keer!
En goede paasdagen gewenst! Eet niet te veel eieren!!!

Bennie en Annelies

• 07 April 2007 - 08:45

Zwaantje En Riekus:

hallo b&a gelukkig dat het goed gaat met jullie hier is alles ok zwaantje heeft het steeds over de stenen maak daar maar een foto van pettige paasdagen toegewenst zw$ri

• 07 April 2007 - 15:57

Hermien:

Hoi Bennie en Annelies

Gelukkig, de klei en het sompige gedeelte ligt achter jullie, dus nu door mooie glooiende heuvels, het mooie weer tegemoet.
    Hoeveel kilometers hebben jullie er nu al opzitten ?
    Geweldig hoor..ik doe jullie het niet na !!

Leuk zo, dat we jullie via deze site zo mooi kunnen volgen.
    Wacht met spanning op jullie nieuwe bericht.
    Nog heel goede paasdagen en geniet er van

Liefs
    Hermien

• 07 April 2007 - 17:40

Hendrina:

Hé exbuurtjes! Leuk hoor om zo 'mee te lopen'in julie verslagen!Ik hoop dat jullie ontzettend veel genieten van elkaar en de prachtige omgeving!Wat een geweldige beleving zal dit zijn zeg!Maak maar veel foto's dan kan ik ze bij terugkomst bekijken. Genietse en maak maar veel lol! Kus Hendrina

• 08 April 2007 - 07:22

Martin:

Hallo broer en schoonzus,
    Ik lees dat het goed met jullie gaat. Houen zo. Vandaag eerste paasdag een paar eieren er tegenaan en je loopt weer als een kiviet.Ik geloof onmiddelijk dat de omgeving waar jullie lopen prachtig is en dat het leuk is eerdere mensen weer te ontmoeten. Waar blijven die mooie foto's, laat ons ook eens mee genieten. Hé wandel ze, fijne paasdagen en tot de volgende keer. Groeten van de Spang clan uut Vroomshoop.

• 08 April 2007 - 07:48

Jocelyn En Henk:

hallo,
    We lezen dat jullie het naar de zin hebben en veel impressies opdoen.
    houden zo en veel plezier.
    groetjes.

• 08 April 2007 - 11:54

Annie En Albert:

Mooie kerken zullen jullie nog vaak tegen komen, maar met een kippenhok waar een haan en een kip in zit niet. Jammer voor die haan, maar 1 kip om van te genieten. Veel mooi weer toegewenst en hopelijk geen spierpijn of ander ongemak. 't Is lente in Twente, alles begint in bloei te komen.

groetjes,
    annie en albert.

• 08 April 2007 - 15:26

Fenny:

hoi Annelies en Bennie.Fijn om te horen dat jullie het naar de zin hebben.Wat leuk dat jullie zoveel andere mensen ontmoeten.Geweldige ervaring lijkt me en ik weet dat jullie er van genieten.Hier gaat alles zn gangetje.Heerlijk weer zo met de paasdagen.Veel plezier en tot horens.

Liefs Fenny x

• 08 April 2007 - 17:03

Addy:

Hoi wandelaars, net weer ev en jullie berichtje zitten lezen, wat een avontuur. Heb op de kaart opgezocht waar jullie zijn, maar ik heb niet zo'n goede kaart en die kleine plaatsjes staan er niet op, Logrono heb ik wel gevonden.Hopenlijk hebben jullie nu ook mooi weer, het is hiet echt lekker, dat vinden de toeristen ook, want Zeeland wordt overspoeld met toeristen, bijna allemaal duitsers.
    Nou Bennie En Annelies, we wensen jullie nog een goede pasen en veel wandelplezier, geniet van dit avontuur. groetjes uit Zeeland.