2 april 2007 - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van bennieenannelies - WaarBenJij.nu 2 april 2007 - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van bennieenannelies - WaarBenJij.nu

2 april 2007

Door: bennie en annelies

02 April 2007 | Spanje, Torres del Río

Hallo lieve mensen,
wij zijn nog steeds op de been...
De blaar is al weg hoor.
Vandaag een erge regendag gehad , en er is hier nog veel water en modder overlast. Soms zijn de paden een grote regengoot, en kunnen we amper op de been blijven door die vieze vette klei.. glibberen.
Maar dankzij onze nordic wandelstokken houden we het toch in de benen.
Bennie heeft nergens last van, maar die is ook gewend om veel te staan, en ik heb veel zittend werk, dat maakt verschil.
Vandaag regende het zo erg, dat we zelf sopten in de schoenen, omdat het water zo hoog stond en er geen andere weg was, dan erdoor heen....
In een cafe de handendroger gebruikt om de sokken en schoenen een beetje droger te krijgen, want we sopten!

We zijn nu in Torres del Rio, dat ligt tussen Pamplona en Logrono in.Afgelopen nacht geslapen in een refugio, die door nederlanders wordt gerund. Ze waren net de eerste dag open dit seizoen en hadden direkt al bijna volle bak. Ze vonden het leuk, om direkt ook 2 nederlanders erbij te hebben. We aten hollandse kost: erwtensoep en bami! Maar na een 8 uur klimmen en dalen smaakt alles wat warm is goed.
Hopen dat het morgen weer droog zal zijn, de temperatuur is lekker om te lopen.
We lopen ws morgen nog met de 2 Denen, en dan nemen we rustdag in Logrono.
Lekker een eigen kamer (.) en en beetje privacy.. en de stad bekijken.
We zitten nu in een refugio, waar de eigenares alleen maar spaans spreekt, maar Hermien, tot nu toe komen we er toch nog zonder woordenboekje uit, maar we hebben hem bij ons, just in case...
OK, dat was het weer
groetjes en bedankt voor alle mailtjes, het doet ons goed, dat we niet alleen lopen, maar er veel mensen aan ons denken!!!!
Bennie en Annelies

• 02 April 2007 - 16:09

Zwaantje En Riekus:

hallo b&a we hebben hier lekker temperaturen maandag 20 graden dus dat is volop in de tuin sterkte verder

• 02 April 2007 - 16:39

Jan-Bart & Majella:

Hey Pa & Ma! Hier ook lekker weer. Geen 20 graden maar wel 17. Is best aangenaam voor Ierland. Leuk om weer van jullie te horen. Lekker dat jullie ervan genieten. Ik denk dat jullie toch maar eens een internet cafe moeten opzoeken voor een paar foto's want we zijn erg nieuwsgierig :)

Groeten van ons en de dieren!

• 02 April 2007 - 19:22

Annie En Albert:

we hebben jullie bericht gelezen en hopen dat het weer jullie de komende dagen beter gezind is.
    nog veel wandelplezier toegewenst door a en a.

• 02 April 2007 - 20:14

Martin:

Soppen hebben we geen last van. Ik denk dat ik morgen moet sproeien wat het is erg drood hier. Geintje. Net als in de Tour de France dus overmorgen een rustdag, dat heb je dan ook wel verdiend.
    Nog veel wandelplezier en geniet ook van zo'n mooie Spaanse stad. Veel foto's maken dan kunnen wij al werkend ook genieten. Tot de volgende reactie. Groeten van de clan uut Vroomshoop. Doeiiii.

• 02 April 2007 - 20:23

Hans En Hilly:

Hoi wandelaars, leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van alles wat jullie mee maken! Jammer dat het weer nog niet echt mee zit, hopelijk wordt het snel beter. Heel veel wandel plezier en haal morgen jullie Deens maar eens even op....
    We denken aan jullie.
    Groetjes Hans & Hilly + kids

• 02 April 2007 - 21:06

Yvonne En Dirk :

Hallo zwoegers,het is toch niet niks wat jullie mee maken,maar toch ook weer heel leuk om zoveel mensen te ontmoeten uit diverse landen,stop alles wat jullie meemaken in je (rode) rugzak .
    Heel veel succes nog en we blijven jullie volgen
    Dikke knuffel Yvonne Dirk Saskia Renate Vosselman Apeldoorn

• 02 April 2007 - 21:26

Tiny:

het is hier niet alleen regenachtig in Nederland, maar daar ooklas ik. Kijk uit met z'n twee dat jullie niet op de poepert vallen want dan zijn jullie nog verder van huis, wat ik leuk vindt is jullie zijn zo ver van huis en toch een Nederlandse pot, dit moet wel heerlijk zijn laat je vooral niet kisten he?ook niet door de modder alhoewel dit heel zwaar lopen is bij normaal vergeleken.
    ik reis met jullie mee

veel liefs van Tiny

• 03 April 2007 - 21:09

Hermien:

Hoi Ploeteraars

Jammer dat het weer niet mee zit, lekker morgen zo'n rustdag ertussen toch.
    Nog steeds op schema ?
    Hoop voor jouw Annelies dat het Spaanje boekje lekker in je rugtas kan blijven.
    zo zie je maar weer: ook zonder dat je de taal kent krijg je echt wel wat je wil!!
    en nu op naar het mooie weer

Groetjes
    Hermien

• 04 April 2007 - 08:59

Lonneke:

He Annelies,
    Ik heb je site ontdekt. Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Geniet ervan en veel succes verder!

Liefs, Lonneke

• 05 April 2007 - 11:50

Greteke:

Niet te geloven Bennie en Annelies wat jullie in de afgelopen (korte) tijd al hebben meegemaakt. Ik moet jullie eerlijk zeggen dat dit helemaal niets voor mij is al dat lopen in zulke barre omstandigheden!! (en dan niet te vergeten al die bagage op je rug, petje af hoor!)Hoe krijg je nu onder zo'n droger zulke natte schoenen en sokken droog? (ik krijg mijn handen al nooit droog laat staan zulke doorweekte schoenen etc.) Voor jullie vind ik het prachtig dat jullie deze gelegenheid hebben om jullie wens in vervulling te laten gaan. Wel leuk dat we dit zo kunnen volgen. Jullie zijn echt in een hele andere 'wereld' terecht gekomen...wel even wat anders dan jullie gewone dagelijkse werk! Geniet er van want de tijd gaat echt snel! Ik wens jullie heel veel plezier samen, en heel goede paasdagen (!) en ik hoop warmer en droger weer voor jullie.
    Groeten,

Greteke

• 05 April 2007 - 21:07

Wim Schott:

Hallo Annelies en Bennie, ben na een dikke week eens naar jullie site gaan kijken en zie dat jullie lekker aanmodderen in het land dat bij mij altijd zon en droogte oproept. Grappig dat op zo'n kleine 2000 km het er redelijk nederlands er aan toe gaat.Maar er zal wel wat meer relief in zitten. het is leuk om naar jullie foto's en verslagen te kijken en ik heb de site onder mijn favorieten gezet, zodat ik jullie met enige regelmaat kan volgen.Ik wens jullie veel plezier en interessante dingen toe en blijf het volgen.

Groetjes,

Wim

• 05 April 2007 - 23:05

Martin Van Tiny:

Hoi Bennie en Annelies; en heeft de droogte al zijn intrede gedaan?, of is het nog ploeteren in de regen en modder.
    Het is te hopen dat jullie nu eens een beetje mooi weer zullen krijgen. Want zo
    als het nu lijkt is het wel een zware tocht niet dan?. We leven met jullie mee en praten vaak even over jullie beiden.Ja dan is dit toch wel een mooi iets, zo nu en dan even elkaar laten weten van hoe of wat.Ook hopen we dat jullie genoten hebben van die vrije dag.Lekker samen even genieten van andere dingen, even de gedachten bij wat anders. We horen nog wel van jullie beiden.

Groetjes Martin.

• 06 April 2007 - 09:44

Linda:

Hallo luitjes.

Tuurlijk denken we aan jullie. We zijn jullie zo niet vergeten. Jullie hebben nederland net op tijd verlaten want volgens mij kampt half nederland met de griep. (ook ik ben niet erg fit maar we gaan gewoon door)Pasen staat voor de deur dus lekker lang weekend voor de boeg. Heerlijk! Tijdens mijn paas brunch zal ik aan jullie denken. Succes en geniet ervan.

Liefs en tot de volgende mail.

Linda

• 06 April 2007 - 17:54

Jan En Gré:

Hallo Ben en Annelies,
    Als we jullie op de kaart volgen hebben jullie er al een heel eind opzitten. Houden jullie de kilometers bij? Is inmiddels daar ook de zon doorgebroken?
    Hier vriest het de laatste nachten, maar overdag mooi weer. Wonen er ook mensen op het platte land verspreid net als hier en is het erg uitgestrekt waar jullie nu zijn? Is het ook nog heuvelachtig en zie je ook fietsers?
    Hier is iedereen druk met de voorbereidingen voor Pasen.
    Zijn jullie die dagen ook in de bewoonde wereld en hoe beleef je Pasen met de Spanjaarden? Dat zal wel een hele belevenis zijn. Hoe laat is het donker en tot hoe laat lopen jullie door 's avonds?

Hier is het een stille dag, het lijkt net of er al veel mensen op vakantie zijn.
    In de moestuin staan de raapstelen er al boven,dat is weer het nieuwe begin.
    Hoe was de rustdag en hebben jullie van de stad genoten?
    Voor nu wensen we jullie goede Paasdagen en hartelijke groeten uit Borne, tot mails, jan en gré