8 april 2e paasdag - Reisverslag uit Burgos, Spanje van bennieenannelies - WaarBenJij.nu 8 april 2e paasdag - Reisverslag uit Burgos, Spanje van bennieenannelies - WaarBenJij.nu

8 april 2e paasdag

Door: bennie en annelies

09 April 2007 | Spanje, Burgos

Hallo allemaal, we hebben weer een computer gevonden..
Niet te veel eieren gegeten?
Wij in ieder geval niet, alleen tapas, dat is ook lekker.
Vandaag zijn we aangekomen in Burgos, en daarmee hebben we al een derde van de camino achter ons.
Als antwoord op een aantal vragen: een dagindeling:
Tussen 6 en 7 uur staan we op, maken een ontbijtje, als dat kan, en anders alleen een kopje koffie of thee.
Daarna tanden poetsen, de plunje bij elkaar pakken en tegen 8 uur lopen we de frisse lucht in.
Als we geluk hebben, kunnen we tussen 10 en 11 uur een cafe con laita ( koffie met melk) en een broodje of iets anders.
Dan weer verder en ergens onderweg ook brood, fruit en beleg kopen voor de dag en evt de volgende morgen.
Als er gelegenheid is, koken we zelf eens, maar meestal eten we ergens in een bar het pelgrimsmenu, wat 3 gangen heeft en tussen de 8 en 10 euro p,p, kost.
Soms zitten we in een refugio, waar we gezamelijk eten. Onderweg beleven we altijd wel iets en komen we veel mensen tegen. De afgelopen dagen liepen er veel spanjaarden een stukje mee, voor 3 of 4 dagen.Dit chijnt veel voor te komen, dat ze zomaar een weekje meelopen. Er zijn er veel, die de camino al vele malen hebben gelopen. Morgen zijn we weer ¨onder ons¨met de pelgrims, die tot Santiago lopen.
¨s avonds gaan we meestal op tijd naar bed, zo tussen 9 en 10 uur.
Het ligt eraan, wat er nog te beleven is en hoe moe we zijn.
Ook moet ik nog rekening houden met mijn been, want rust nemen, is moeilijk als je 780 km wilt lopen....
We zijn nu in een kleine refugio,dicht bij Burgos, en gaan zo de kathedraal bekijken, omdat die net voor onze neus sloot ( siesta ...) dat vergeten we aldoor.
Groetjes van ons uit een zonnig Burgos
van Ben en Annelies

• 09 April 2007 - 16:55

Hermien:

Hallo B en A.
    Gelukkig, goed nieuws, groetjes vanuit een zonnig Burgos, klinkt stukken beter als :we sompen in de modder.
    Jullie waren dus vandaag mooi op tijd op bestemming, wat doen jullie zoal de hele avond als jullie al zo vroeg in een refugio zijn ?
    Hoe gaat het nu met je been Annelies, is het nog vol te houden ?
    Wacht weer met spanning op jullie nieuwe bericht.

Liefs , Hermien

• 09 April 2007 - 17:56

Martin:

Hallo Ben en Annelies,
    Eieren hebben wij ook niet echt gegeten. Ja een paar om in de paassfeer te komen. Mark zit de hele dag al boven te leren voor een tentamen wat hij woensdag a.s. heeft. Eelco heb ik net weggeracht naar vrienden, die willen vanavond naar een paasvuur. Wij zelf zijn vanmiddag naar Balkbrug gweest om een nieuwe voortent te kopen voor de caravan, de oude was hier en daar stuk. Het weer hier is droog maar weinig zon vandaag. Morgen ge ik weer lekker aan het werk als jullie weer lekker lopen te wandelen. Het weer is dus goed bij jullie. Als je maar voldoende drinkt als het echt warm wordt. Toch even een persoonlijke noot van een sportverzorger. Veel plezier verder en pas goed op jullie zelf.

Groeten uut Vroomshoop

• 09 April 2007 - 19:48

Frederik :

Allereerst de groeten van iedereen hier. Ik heb veel bewondering voor jullie voettocht. Ik hoop dat jullie nu wel beter weer hebben. De wedstrijd van het eieren eten heb ik gewonnen. Met het aantal van 23 stuks. Ik wens jullie heel veel sterkte toe met de komende dagen.

• 09 April 2007 - 23:37

Martin Van Tiny:

He he eindelijk een goed bericht wat het weer betreft in ieder geval. De zon er bij en het is niet al te warm, mooi om te lopen dus.Ook wij hebben een paar eitjes gehad, ook voor het paas gevoel.
    Ben druk aan het schilderen in huis, en dat is leuk werk.Maar het zit er al bijna weer op.Dan maar weer op voor een volgend klusje, we zien wel. Doe het rustig aan en je been goed verzorgen Annelies!!, want je bent er nog niet.

Groetjes vanaf deze kant
    Martin en Tiny an de Costa Del Vechte.
    Ja das ok mooi heur.
    Tot een volgend mailtje.

• 17 April 2007 - 14:29

Willem:

Beste Annelies en Bennie,Mooi om zo te lezen ho ejullie pelgrimstocht verloopt en zeer fijn te horen dat je weer kunt lopen. Hopenlijk kun je het zo houden. Ik volg jullie tocht vanaf het boekje 'Pelgrim zonder rugtas'. Het weer was hie rhet afgelopen weekend zeer warm tot aan 30 graden. Ik heb zondag met Mia wewn kennissen de Tuikkesrtocht al voor de 3e keer gelopen, dus in de warmte.

mvrgr
    Willem Maathuis