14 april 2007 - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van bennieenannelies - WaarBenJij.nu 14 april 2007 - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van bennieenannelies - WaarBenJij.nu

14 april 2007

Door: bennie en annelies

14 April 2007 | Spanje, Carrión de los Condes

Hallo lieve luitjes ,
was effe in de war met de datum, komt misschien door de rustdagen...
Maar het is nu echt 14 april en we zijn sinds gisteren weer en route!
Het gaat goed met mijn been, de rustdagen waren perfect. We zijn 2 dagen in Cartrojeriz gebleven,in de boeken staat erover, dat het dorpje in een permanente staat van siesta lijkt te zijn.
Bennie heeft wat geklust voor de hospitaleros van de refugio of alberge, zo heten de herbergen hier.
En we zijn alweer 2 dagen onderweg en het gaat goed, ook omdat het hier niet zo heuvelachtig is.
Nog een paar etappes en we zijn over de helft!
De rustdagen waren bijzonder, heb getekent, ja heb mijn kleurpotloden bij me en in het boek, dat we kregen van Jan en Gre ( nogmaals bedankt, ik houdt hierin alles bij) kan ik ook tekenen.
Heb al een aantal mandala´s gemaakt, Joke.
Collega´s bedankt voor jullie mailtje, leuk!!
En ik denk toch wel af en toe aan jullie hoor...
We zijn nu neergestreken bij de nonnetjes van Santa Clara, werden erg hartelijk ontvangen hier.
's Avonds liggen we al vroeg in bed, Claire ook, en ze gaat eerst voor ons slaapliedjes zingen, die ze vroeger voor haar kinderen zong,en later vertelde het sprookje van de camino.. wat een fantasie heeft ze, en wat hebben we gelachen om die fantasie van haar!!!
We zien steeds weer nieuwe mensen onderweg en ook , die we al eerder zagen.
De eerste avond in Castrojeriz hebben we met een hele groep gegeten in het dorpsrestaurantje en er kwamen steeds meer bekenden binnen, waren met z´n 9 op het laatst!Marvin kwam ook nog binnenvallen, en at de laatste toetjes, brood en wijn op.
Hoop dat we ze toch nog weer zien voordat we in Santiago zijn...
Deze tocht is zeer bijzonder, je maakt dingen mee, wat je niet uit kunt leggen, de sfeer en de verhalen en redenen waarom men hier is, geweldig!!
Er loopt hier een oud vrouwtje met een rugzak op een karretje, waarmee we in Nederland boodschappen halen. We noemen het de stoepferrari.We noemen haar signora ferrari.En elke keer als ik dat karretje zie, moet aan jou denken, Joke, ik kan er niks an doen....
Het weer: ´s nachts nog erg koud, we zitten hier op 600 meter hoogte. Maar overdag warmt de zon het lekker op en met de wind en de zon in onze rug wandelen we naar het westen.
De natuur begint ook weer groener te worden, het ziet wit van de madeliefjes en er bloeien blauwe druifjes in het wild. Alleen de bomen komen nog niet in blad. Dat is anders dan in Nederland..
Ook de ooievaars zijn druk aan het nestelen, op elke kerktoren zit wel een nest, soms wel 4!
De camino,( de pelgrimsroute) wordt door elk dorpje wel langs de kerken geleidt. Sommige gaan speciaal voor de pellegrino´s (Wij dus,) open.En er is hier veel geschiedenis, en gebouwen en monumenten bewaard gebleven. Wat zijn hier veel verschillende culturen en oorlogen geweest, op elke straathoek staat bij wijze van spreken een monument. Zelfs in de kleinste dorpjes...
Als we pelgrims tegen komen, of bij vertrek ´s morgens uit de refugio´s, wensen we elkaar Bon camino, wat betekent ,goede pelgrimsreis. De mensen die je tegenkomt op straat zeggen het ook.
Nou ga ik douchen, de siesta is voorbij, dus kunnen we ons dagelijks brood gaan kopen...
Allemaal tot de volgende keer, als ik weer internetten kan.
Groeten van de pellegrino´s!!

• 14 April 2007 - 15:23

Hermien:

Hoi B en A.
    Gelukkig Bennie en annelies dat jullie weer verder kunnen, kun je zien wat rust kan doen, en nu kalm aan he, niet meer forceren.
    Het weer is ook hier super , lekker buiten koffie gedronken in Schoonebeek, de middag was een groot succes.
    Wat zul je straks een verhalen en foto's hebben als jullie thuiskomen.
    Ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben.

Hasta la vista , hasta la proxima

Recuerdos
    Hermien

• 14 April 2007 - 17:04

GJ:

Hallo B&A
    Wat ben ik blij te horen dat jullie weer op pad zijn en nu rustig aan doen hoor! Zou toch heel jammer zijn dat je de tocht van je leven niet zou kunnen voltooien door zoiets vervelend. Geniet maar weer van de omgeving en alle mensen die je ontmoet en keep on walking.
    groetjes GJ

• 15 April 2007 - 05:49

Henny Ribberink:

Wat fijn dat het goed gaat ,en dat jullie weer onderweg zijn. Het lijkt me ook inderdaad een geweldige ervaring.
    Geniet ervan. Ik geniet van jullie verhalen,en loop met dit mooie weer in Hardenberg en omgeving de nodige kilometers. Tot de volgende keer. Succes

• 15 April 2007 - 09:06

Peter:

Hey luitjes,

ik zag bij jullie vorige mailing dat jullie een tattookerel tegen waren gekomen uit Amsterdam.. laat daar nou een paar dagen geleden een stuk van op televisie zijn geweest!! Hij wil idd graag een tattooshop beginnen op het 'pelgrimspad'. Die man heet Henk Schiffmacher en is een erg beroemde tattoeeerder in Nederland.. Dus Bennie, ik verwacht een mooi plaatje op je vet gebruinde borstkas als je weer terug bent he?!

Peter

• 15 April 2007 - 10:39

Martin & Tiny:

Moi Annelies & Bennie, blij te lezen dat het weer goed gaat en dat jullie de tocht kunnen voortzetten. Ook hier is het weer uitstekend,en wordt ook alles in snel tempo groen, je kan met de dag zien dat de bomen verder uit hun knoppen ontwaken.Maar ieder jaargetij heeft zo zijn CHARME,Je bent ook al aan het tekenen Annelies, maak er wat moois van zodat ook wij daarvan kunnen genieten.

Voor nu de groetjes van;

Martin & Tiny uit Hardenberg.

• 15 April 2007 - 10:46

A En A Uit Vjenne:

Hallo Bennie en Annelies! Gelukkig dat jullie de voettocht kunnen vervolgen.
    Het was hier gisteren tussen de 25 en 30 graden. Vandaag zal het net zo warm worden. Om lekker te lopen mag het voor jullie wel een paar graadjes kouder zijn.
    We horen wel iets over de scheenbenen, maar hoe gaat het met de blaren?

Veel liefs van Albert en Annie.
    Toi toi toi.

• 15 April 2007 - 20:32

Vanbraak:

Heb bericht gelezen en wensen jullie veel succes ,fijn dat het allemaal zo goed VERLOOPT groeten Henk en Gerry van Braak

• 16 April 2007 - 19:01

Greteke:

Hallo Annelies en Bennie,

Soms kan een paar dagen rust ook z'n voordelen hebben!! Zo kon je dus mooi aan het tekenen gaan! Anders had je daar vast de energie niet voor gehad om dat te gaan doen, na zulke enorme tochten die jullie per dag maken.
    Heel fijn Annelies dat het gelukkig toch redelijk snel weer beter ging, maar natuurlijk wel dikke pech. Iets waar je zo lang naar uit hebt gekeken, wil je niet per taxi of bus gaan doen. Je was dus niet de enige met dergelijke verschijnselen. Nu moet je het wel goed in de gaten houden natuurlijk en hopen dat het niet erger gaat worden, want je wilt het natuurlijk echt 'te voet' afmaken. Heerlijk zo veel in de buitenlucht te zijn, daar wordt je heel erg moe van (en van het lopen natuurlijk), dus kan ik heel goed begrijpen dat jullie 's avonds heel vroeg naar bed gaan, want jullie maken wel heel erg lange dagen, zo vroeg je bed al uit.
    Voor Bennie ook heel erg sneu even 'de pas'in te moeten houden, maar ook daar zijn jullie weer goed doorheengekomen.(en gelukkig dat hij niet onder 'de blote hemel' hoefde te slapen....raar hoor dat je dan eigenlijk niet langer daar mag blijven het is toch overmacht.)
    Hele goede pelgrimsreis verder en geniet vooral van deze zeer bijzondere weken...je wilt straks helemaal niet meer de deuren van het ziekenhuis binnen komen....!!
    Groeten, Greteke

• 16 April 2007 - 20:08

Jan En Gré :

Hallo lieve Pellegrino's,(mag wel met een hoofdletter)
    Fijn dat jullie weer te voet op pad zijn, maar Bennie en Annelies, waar zijn jullie nu ongeveer? Ik heb in het beste boek van de weg jullie aardig gevolgd tot de siësta van een paar dagen, nu ben ik het spoor even bijster. Jullie moeten wel al op de helft zijn als ik het goed volg. Het mooie weer komt naar jullie toe volgens de weerman, dan de wind nog in de rug, dan moet het lukken. Welke mandala's worden er getekend, doen jullie dat samen? Wat houdt dat precies in, kunnen we daar straks als jullie terug zijn les in krijgen? Fijn dat je ook kleurpotloden mee hebt, we zijn heel benieuwd welk boek jullie uit gaan geven!
    Zingen en fluiten jullie ook onderweg
    of hebben jullie mogelijk een mondharmonica mee? Zijn er ook eenzame stukken, waarbij je niemand tegenkomt?
    Zijn er ook kieviten en scholeksters daar of andere weide vogels?
    Hier zijn de koolmezen druk aan het verkennen of het nestkastje naar hun wens is. Jan is met het huis aan de buitenkant aan het nalopen wat er moet gebeuren, mmar dat is voor jullie de ver van mijn bed show.
    Voor nu wens ik jullie een goede tocht, wij gaan er eerst een nachtje over slapen, groeten van Jan en Gré.

• 17 April 2007 - 14:22

Lienke:

Hoi Annelies en Bennie,
    ook even de groeten uit Gramsbergen.
    Fijn dat je weer aan de wandel kunt, dat was even een tegenvaller.
    Maar tijd voor tekenen is ook fijn, moet je maar denken. Gewoon het beste van elke dag maken, of niet dan.
    Doei!