vrijdag 20 april 2007 - Reisverslag uit Murias de Rechivaldo, Spanje van bennieenannelies - WaarBenJij.nu vrijdag 20 april 2007 - Reisverslag uit Murias de Rechivaldo, Spanje van bennieenannelies - WaarBenJij.nu

vrijdag 20 april 2007

Door: bennie en annelies

20 April 2007 | Spanje, Murias de Rechivaldo

Hallo amigos,
we hebben weer internet gevonden, dus maken we er gebruik van!
We zijn vandaag door Astorga gelopen, een mooie oude stad, die nog veel bewaard heeft van de romeinse tijd. In deze stad staat ook en bischoppelijk paleis, wat door de beroemde Gaudi is ontworpen en gebouwd. Het was ook van binnen prachtig, we hebben ervan genoten!
Het weer; alweer zon, en vanmorgen eerst nog een fris windje, maar dat werd al snel warmer, toen de zon hoger kwam. We hebben vandaag ¨maar ¨22 km gelopen. Na gisteren wel lekker.
Nu zitten we weer in een alberge, waar we nu ( 17 uur) nog maar met z´n 3 zijn. Weer heel rustig dus.
We vragen ons af en toe wel af, hoe het met de andere pelgrims gaat, waar ze nu zijn...
We zullen er velen niet meer inhalen, wij lopen lekker rustig, terwijl sommigen er op uit zijn om kilometers te maken.
Morgen gaan we weer een stuk klimmen, deze bergen zien we al een aantal dagen steeds dichter bij komen, en nu moeten we weer klimmen. We zitten nu op 885 meter en moeten morgen naar 1000 meter, en een dag later verder naar 1504, een hele klim dus. Het zal wel niet snel gaan, maar de beloning is vast een schitterend uitzicht! We zagen vandaag een bordje, dat Santiago de Compostella nog 245 km hiervandaan is, ( eitje volgens Bennie).
We hebben het ontzettend goed met z´n beiden, en voelen ons heerlijk ontspannen, lachen er heel wat af met z´n 2. Klinkt gek, maar hebben geregeld de slappe lach!
Ook zijn we wel eens serieus aan het praten, gelukkig, want dat is ook belangrijk.
Verder praten we niet zo veel, als we onderweg zijn en is ieder voor zich bezig met z´n eigen camino en gedachten....
En dat is ook de bedoeling, dat we het allebei ook voor onszelf beleven.
Maar het valt ons erg mee, om 24 uur per dag samen te zijn, we voelen ons er erg gelukkig onder!!!
Wij laten ons vanavond lekker verwennen, we kunnen hier lekker eten voor 6 euro p.p.en hoeven dus geen boodschappen te halen en te koken!
Allemaal een dikke kus en een knuffel vanuit een zonnig Spanje!
Bennie en Annelies

• 20 April 2007 - 17:50

Addy:

Wat fijn,dat het zo goed gaat met jullie, wij vinden jullie berichtjes ontzettend leuk en zullen ze missen als jullie terug zijn (dus verzin hierna maar weer wat anders). Nou, we hebben veel bewondering voor jullie, geniet nog maar lekker verder met z'n tweetjes, hier gaat alles z'n gangetje, mooi weer en gewoon druk met werk enz. Elise heeft weer een huisje en krijgt 3 mei de sleutel, en dan wordt het dus weer verhuizen, maar welfijn natuurlijk. groetjes
    vanuit het zeeuwse land.

Gerrie en Addy

• 20 April 2007 - 21:53

Martha:

Hallo Annelies en Bennie, eindelijk gekeken en jullie reisveraal gelezen, wat een mooi avontuur, ik (wij zouden het julie niet nadoen, maar het lijkt ons prachtig. lieve groeten Martha en GJ

• 21 April 2007 - 11:25

Jan En Gré:

Hola Amigos,

Fijn dat het jullie zo voor de wind gaat, jullie zijn al over de helft, dan gaat in jullie geval die bijzondere vrijheid zo snel, gebruik hem wel.
    Gebruiken jullie bij het klimmen de stokken met het lopen?
    Hier lijkt het prachtig weer, is het ook in de zon en uit de wind, anders is het verradelijk koud en 's nachts vriest het hier.
    Wat een ideëen zullen jullie opdoen onderweg, komen jullie nog bijzondere planten tegen, die je hier niet ziet? En zijn ze daar ook aan het voetballen in het week-end of zijn jullie dan net weer in the middle of nowhere?
    Kunnen jullie over de bergen, zijn daar passen voor voetgangers of gaan jullie langs de grotere wegen op die hoogten?
    We hopen dat het net zo helder is als hier, dan kunnen jullie het bijna afzien (in de goede zin,haha).
    Fijne dagen samen en liefs en groeten uit Borne van ons.

• 21 April 2007 - 20:00

Martin:

Hallo Amigos,
    Momenteel zit ik op zo'n 2 á 3 meter hoogte achter de laptop dit berichte te typen. Het weer is hier ook schitterend. Zo'n 18 graden schat ik. Geweldig dat het allemaal weer goed gaat met jullie en dat je er met zijn tweeen zo van geniet. Heerlijk om alle stress zo van je af te schudden. Hoeveel kilo zijn jullie al afgevallen? Bennie nog van harte gefeliciteerd met het kampioenschap van HHC na de 2 nul winst op ACV. Het is groot feest in Hardenberg.

Groeten en tot de volgende reactie.

Doeiii,
    Martin Margreeth Mark en Eelco.

• 21 April 2007 - 21:49

David En Hendrina :

Wat klinkt dat allemaal heerlijk!Niet dat wij nou persé zo ver wil lopen...maar die zon dat klinkt ons wel goed in de oren... Fijn ook dat jullie het ook zo goed hebben met z'n 2!Serieus maar ook veel kunnen lachen, n prima relatie dus!Geniet veel van Gods prachtige natuur en van elkaar! Liefs, David en Hendrina

• 22 April 2007 - 19:19

Greta En Jan Harm:

even weer bijgelezen, en tot je doorlatendringen wat jullie ervaren en zien aan fantastische natuur en gebouwen. ga lekker door op deze manier,en geniet van al het goede

hartelijke groeten en liefs van de welletjes

• 23 April 2007 - 07:24

Lydia:

Hoi Annelies en Bennie,
    Jullie reisverhaal gelezen en het klinkt erg mooi zeg,maar ook wel erg zwaar!
    Ik hoop dat jullie er nog lekker van zullen genieten.
    Groetjes,
    Lydia